Strona główna » Blog » Oszukać fotoradar

Oszukać fotoradar

Opublikowano: 20.03.2019
Aktualizacja: 28.08.2023
Przeczytasz w: 3 min
Brak komentarzy
Udostępnij:
FacebookTwitterLinkedIn
0%
Fotoradar w Niemczech

Ten wypadek zelektryzował niemal całą lokalną społeczność. Zresztą nie tylko lokalną, bo głośno było o nim także w mediach ogólnokrajowych. Jego ogrom przeraża, a okoliczności szokują. Doszło do niego tuż przed świętami Bożego Narodzenia.

Znicze w miejscu jego zdarzenia palą się do dziś… Wiem, bo codziennie jeżdżę tą drogą do pracy.

W przedświąteczną noc 22 grudnia 2018 roku, na pustej, wiodącej przez las, drodze, łączącej Stolberg z Akwizgranem, zderzyły się czołowo dwa pojazdy. W pierwszym z nich (BMW Serii 3) podróżowały cztery młode osoby w wieku od 20 do 22 lat, w drugim (Opel Corsa) jechała matka (44 lata) z dwojgiem nastoletnich dzieci (16 i 17 lat).

W wyniku czołowego zderzenia, samochód, którym podróżowała matka z nastoletnimi dziećmi doszczętne spłonął. Wszyscy jego pasażerowie zginęli na miejscu. Zniszczenia były tak duże, że policja długo nie była w stanie zidentyfikować ciał i jednoznacznie stwierdzić kto kierował tym samochodem – matka, czy też kierujący pod jej opieką 17-letni syn.

Jeden z pasażerów BMW także zginął na miejscu, pozostali odnieśli bardzo ciężkie obrażenia, w wyniku których, kolejny z nich zmarł następnego dnia w szpitalu.

Śledczy mieli także ogromne trudności w ustaleniu, w którym kierunku jechał każdy z tych samochodów. Informacje te były istotne, aby móc ustalić, kto był odpowiedzialny za ten wypadek i jakie były jego okoliczności.

Jak doszło do tego wypadku

Jeśli kierował 17-letni syn, to może to on jako niedoświadczony kierowca przyczynił się do tego wypadku? Może jednak sprawcą wypadku był kierowca drugiego samochodu? Czy w grę wchodziły alkohol lub narkotyki? Czy przyczyną wypadku mogła być bardzo często występująca w tym miejscu mgła? A może nadmierna prędkość? W tamtym miejscu jest przecież ograniczenie prędkości do 70 km/h. Jest też fotoradar…

Takich pytań i niejasności było wiele. Naocznych świadków nie było, a pasażerowie, którzy ten wypadek przeżyli znajdowali się w stanie krytycznym, niepozwalającym na ich przesłuchanie.

Jak to w ogóle możliwe, żeby na pustej drodze, w środku nocy, zderzyły się ze sobą dwa samochody? Odpowiedzi szukano bardzo długo, a gdy w końcu ją znaleziono to zszokowała ona nie mniej niż sam wypadek.

Jak oszukać fotoradar?

Wpisując taką frazę w wyszukiwarce internetowej znajdziesz wiele sposobów, podobno niezawodnych, na oszukanie fotoradaru. Żadnego z nich nie testowałem i Tobie również tego nie polecam. Osobiście stosuję się do jednej sprawdzonej metody na uniknięcie zdjęcia z fotoradaru – a mianowicie do jazdy zgodnej z przepisami ruchu drogowego.

Może ten sposób nie przypadnie Ci do gustu, ale z pewnością mógł on zapobiec temu co wydarzyło się tę przedświąteczną noc w Stolbergu…

Przyczyna wypadku

Niestety, przyczyną tego okropnego wypadku, była głupota i brawura kierowcy. Jak ustalili śledczy, sprawcą tego wypadku ostatecznie okazał się kierujący BMW 20-latek. Otóż prowadząc swój samochód ze znaczną prędkością (w miejscu wypadku było ograniczenie do 70 km/h) próbował on ominąć znajdujący się tam fotoradar.

Podobno, gdy zjedzie się na przeciwległy pas, to fotoradar nie wykona zdjęcia, gdyż jest on ustawiony jedynie na pas ruchu, znajdujący się w jego bezpośrednim sąsiedztwie, czyli co do zasady na prawy skrajny pas ruchu.

Pytanie czy ta metoda funkcjonuje pozostawiam bez odpowiedzi…

Wykonując właśnie taki manewr ominięcia fotoradaru, 20-latek kierujący BMW doprowadził do czołowego zdarzenia z jadącym z naprzeciwka Oplem Corsa.

Bilans tego manewru jest przerażający. Cztery osoby zginęły na miejscu, jedna na skutek obrażeń zmarła w szpitalu. Pięć ofiar śmiertelnych, dwie ciężko ranne – tylko dlatego, aby uniknąć mandatu.

Sprawca wypadek przeżył…

Nie wiem, czy udało mu się w ten sposób oszukać fotoradar, z całą pewnością nie udało się jednak oszukać przeznaczenia… konsekwencje tego manewru będą na nim ciążyły już zawsze.

Innym kierowcom też mogą przydać się te informacje. Podziel się!
FacebookTwitterLinkedIn
BEZPIECZNYCH PODRÓŻY!
Adam Knopik
prawnik polskich kierowców w Niemczech
Adam Knopik
POLSKI PRAWNIK W NIEMCZECH
Z zaangażowaniem od wielu lat dochodzę odszkodowań, odzyskuję prawa jazdy i pomagam uniknąć problemów prawnych w Niemczech
Słowniczek niemiecko-polski dla kierowców
Kategorie:
Zobacz inne moje blogi:
Partner bloga:
AIXLAW
Rechtsanwälte

Uzupełnij wiedzę o te tematy

Zastanawiam się czy też tak masz?
Przeczytasz w 2 min

Zastanawiam się czy też tak masz? Zawsze, gdy się gdzieś spieszę, nieważne czy rano muszę wcześniej być w pracy, czy po południu z niej wcześniej wyjść – to akurat w tym dniu wydarzy...

Szewc jednak w butach chodzi! :)
Przeczytasz w 2 min

Kolejny zimowy słoneczny poranek – czyżby déjà vu sprzed miesiąca? Przecież dziś też mamy piątek 13-go!!! Na szczęście nic z tych rzeczy 🙂 Tym razem dzień rozpocząłem trenin...

Wizyta u niemieckiego rzeczoznawcy samochodowego
Przeczytasz w 2 min

Dokładnie tydzień temu napisałem Ci o stłuczce, w której ucierpiał mój wysłużony bolid. Dziś natomiast miałem umówiony termin u rzeczoznawcy samochodowego – czyli postawiłem kolejny ...

Piątek, 13-go – i jak tu nie być przesądnym?
Przeczytasz w 2 min

Szczerze powiedziawszy to nie zawracam sobie głowy takimi datami i dopiero po fakcie zorientowałem się, że dziś jest piątek trzynastego! Coś chyba jednak w tej dacie siedzi… A przecież dz...

Scenariusze likwidacji szkody w Niemczech
Przeczytasz w 6 min

Dziś pora na ostatni z serii artykułów dotyczących wątku poświęconego likwidacji szkody w Niemczech. Zanim jednak przedstawię Ci możliwe scenariusze likwidacji szkody w Niemczech, niezbęd...

Wycena biegłego czy kosztorys naprawy z warsztatu?
Przeczytasz w 1 min

Aby popłynęły do Ciebie pieniądze z ubezpieczalni za uszkodzenie / skasowanie Twojego bolida, musisz wykazać wysokość szkody. Do szkody w wysokości do 750 euro wystarczy kosztorys naprawy z...

Komentarze
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
© Adam Knopik
Realizacja: Wizerunek prawnika